Fiľakovská prémia

Marki007/ 12 novembra, 2016/ Cyklistika/ 0 comments

Trasa je vhodná ako tréningová jednotka pre športovo založených bikerov, ale aj pre turistov ako celodenný výlet na horských bicykloch spojený s návštevou Fiľakova. 40 km / 1050 m / 3,5 h

Šiatorská Bukovinka, žel. zast. » Tri chotáre » Farkašova studňa » Šikov » Ďugdel » Ratka » Fiľakovo » Čamovce, baňa » Belinské skaly » Monosa » Obručná » Mačacia » Šiatorská Bukovinka, žel. zast.

Trasa sa začína na železničnej zastávke v Šiatorskej Bukovinke (275 m.n.m.). Prejdeme cez železničnú trať a po niekoľkých metroch minieme závoru. Hneď za ňou si všimneme odbočku vpravo, ktorá nás neodradí svojim strmým stúpaním. Táto cesta sa v najbližších chvíľach bude niekoľkokrát rozvetvovať, my si vyberieme vždy ten najstrmší variant, až sa dostaneme na zvážnicu idúcu viac-menej po vrstevnici. V mieste, kde sa táto lesná cesta točí veľkým oblúkom vpravo (1,5. km) si všimneme strmú odbočku, ktorá nás vyvedie na rovnobežnú cestu so zvážnicou, len o pár výškových metrov vyššie. Hore nás prekvapí udržiavaná lesná cesta. Držíme sa vpravo.

Na troch chotároch (445 m.n.m.) minieme posed a krmelce a začíname klesať. Pozor, po chvíľke zabočíme vľavo a klesáme ďalej až k čistinke s ďalšími krmelcami a posedmi. Kúsok za značkou “Pozor, štátna hranica” bočíme vpravo a po pár metroch sa dostávame až k poľovníckej chate. Pokračujeme popri latríne a veľkým oblúkom sa dostaneme až na veľkú lúku, kde sa takmer stále pasie stádo kráv. Oddychová niekoľkokilometrová pasáž po príjemnej poľnej ceste sa končí v Šikove (227 m.n.m.).